Contact
ECHIPA DE PROIECT
Manager de proiect: Cristina-Florina Cristea-Deac
CONTACT
E-mail: cristina.deac@rcgconsulting.ro
Telefon: 0786228479
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României
Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului
Scopul prezentului proiect este creșterea ocupării, precum si imbunătățirea nivelului de competențe al tinerilor NEETs șomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistrați la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidența în regiunea Centru prin derularea programului de formare profesionala in domeniul Competentelor Antreprenoriale pentru 280 tineri NEETs someri din grupul tinta al proiectului cu niveluri de ocupabilitate B, C si D, respectiv ”mediu ocupabil”, ”greu ocupabil” si ”foarte greu ocupabil” din regiunea Centru, derularea programului de Competente Antreprenoriale pentru 100 tineri NEETs someri cu un nivel de ocupabilitate A ”usor ocupabil”, derularea programului de mediere pe piata muncii pentru 380 persoane, furnizarea de servicii de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri pentru 370 si finantarea a 10 planuri de afaceri cu sume de maxim 20.000 euro. Competitivitatea pe piata muncii este direct determinata de nivelul de educatie si calitatea pregatirii educationale a resursei umane. Obiectivul general al proiectului va genera pe termen mediu si lung efecte pozitive in ceea ce priveste dezvoltarea capitalului uman si cresterea ocuparii tinerilor NEETs pe piata muncii si imbunatatirea nivelului de competente al acestora prin facilitarea accesului la programe de formare, facilitarea ocuparii si sprijinirea ocuparii pe cont propriu. Contributia proiectului la atingerea Obiectivului Specific de program – Obiectiv Specific 1.1 “Cresterea ocuparii tinerilor NEETs someri cu varsta între 16 – 29 ani, inregistrati la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenta in regiunile eligibile” si a Obiectivului Specific de program 1.2 “Imbunatatirea nivelului de competente, inclusiv prin evaluarea si certificarea competentelor dobandite in sistem non-formal si informal al tinerilor NEETs someri cu vârsta intre 16 – 29 ani, inregistrati la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenta in regiunile eligibile” este justificata prin prisma activitatilor derulate prin proiect, care au ca scop: cresterea ocuparii: prin activitatile de mediere pe piata muncii pentru 380 persoane (care vor duce la angajarea persoanelor din GT), furnizarea de servicii de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri pentru 370 persoane, precum si prin schema de grant care va conduce la crearea a cel putin 10 locuri de munca; pentru imbunatatirea nivelului de competente: derularea programului de formare profesionala in domeniul Competentelor Antreprenoriale pentru 280 tineri NEETs someri din grupul tinta al proiectului cu niveluri de ocupabilitate B, C si D, respectiv ”mediu ocupabil”, ”greu ocupabil” si ”foarte greu ocupabil” si derularea programului de Competente Antreprenoriale pentru 100 tineri NEETs someri cu un nivel de ocupabilitate A ”usor ocupabil”, care vor imbunatati in mod direct competentele antreprenoriale relevante pentru piata muncii; Prezentul proiect, prin interventiile si activitatile propuse, contribuie la atingerea Obiectivului tematic 8 “Promovarea unei ocupări sustenabile și de calitate a forței de muncă și sprijinirea mobilității forței de muncă” prin cresterea angajabilitatii tinerilor NEETs, atat prin stimularea in mod direct a ocuparii (identificarea de locuri de munca ca urmare a activitatilor de mediere si crearea de locuri de munca ca urmare a schemei de grant), cat si dezvoltarea competentelor profesionale specifice (prin derularea cursurilor de formare). In plus, proiectul contribuie la atingerea obiectivului general al POCU (dezvoltarea resurselor umane prin cresterea accesului la un sistem de educatie si formare profesionala de calitate, stimularea ocuparii, cu precadere pentru tineri, reducerea saraciei si a excluziunii sociale prin facilitarea accesului de servicii sociale si de sanatate), astfel: Cresterea accesului la un sistem de educatie si formare profesionala de calitate, prin: derularea programului de formare profesionala in domeniul Competentelor Antreprenoriale pentru 280 tineri NEETs someri din grupul tinta al proiectului cu niveluri de ocupabilitate B, C si D, respectiv ”mediu ocupabil”, ”greu ocupabil” si ”foarte greu ocupabil” si programului de Competente Antreprenoriale pentru 100 tineri NEETs someri cu un nivel de ocupabilitate A ”usor ocupabil”. Stimularea ocuparii, cu precadere pentru tineri, prin: derularea programului de mediere pe piata muncii pentru 380 persoane, furnizarea serviciilor de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri pentru 370 persoane, derularea schemei de grant si finantarea a 10 planuri de afaceri cu subventii de pana la 20.000 euro. Proiectul prezinta valoare adaugata, aducand urmatoarele beneficii suplimentare GT ca urmare a participarii la activitatile proiectului: ca urmare a participarii la cursurilor de formare profesionala: dezvoltarea competentelor profesionale in domeniul antreprenoriatului; cresterea angajabilitatii si a competitivitatii pe piata muncii prin dezvoltarea de competente antreprenoriale relevante pentru piata muncii, dar si prin obtinerea certificarilor finale; ca urmare a participarii la programul de mediere pe piata muncii: identificarea de posibile locuri de munca si integrarea pe piata muncii (angajarea); Ca urmare a furnizarii serviciilor de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri: informare privind oportunitatile de ocupare pe cont propriu si domeniul antreprenorial, incurajarea si facilitarea infiintarii intreprinderilor, consultarea si sprijinirea tinerilor NEETs someri in toate etapele necesare infiintarii unei afaceri; ca urmare a schemei de grant: implementarea planului de afaceri si primirea unei subventii in valoarea de maxim 20.000 euro pentru fiecare plan de afaceri selectat, cresterea sanselor de supravietuire si dezvoltare in piata a ideii de afacere. ca urmare a accesului la platforma de marketplace formare – facilitarea si incurajarea invatarii pe tot parcursul vietii, accesul la o baza de data a furnizorilor de formare profesionala verificati si a cursurilor derulate de acestia Impactul estimat al proiectului asupra domeniului este: cresterea accesului la programe de pregatire (formare in domeniul Competentelor Antreprenoriale, pentru 280 tineri NEETs someri din grupul tinta al proiectului cu niveluri de ocupabilitate B, C si D, respectiv ”mediu ocupabil”, ”greu ocupabil” si ”foarte greu ocupabil” si Competente Antreprenoriale pentru 100 tineri NEETs someri cu un nivel de ocupabilitate A ”usor ocupabil”, premisa cu efect pe termen lung asupra capacitatii membrilor GT de a se angaja, inclusiv de a se angaja pe cont propriu, prin infiintarea unei intreprinderi; scaderea somajului si cresterea ocuparii tinerilor NEETs in regiunea mai putin dezvoltata vizata (Centru), prin integrarea pe piata muncii/continuarea formarii profesionale a minimum 190 persoane; cresterea capacitatii de autosustinere financiara pentru cei 380 de membri GT (prin cresterea angajabilitatii prin cursurile de formare si/sau prin integrarea pe piata muncii ca urmare a activitatii de mediere sau a finantarii planului de afaceri prin schema de grant); cresterea nivelului de informare privind domeniul antreprenoriatului si oportunitatile de ocupare pe cont propriu prin infiintarea intreprinderilor sau afacerilor individuale prin intermediul serviciilor de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri; cresterea nivelului de competente antreprenoriale si promovarea culturii antreprenoriale in regiunea Centru prin intermediul a 2 programe (program de formare in domeniul Competentelor Antreprenoriale pentru 280 tineri NEETs someri din grupul tinta al proiectului cu niveluri de ocupabilitate B, C si D, respectiv ”mediu ocupabil”, ”greu ocupabil” si ”foarte greu ocupabil” si program de Competente Antreprenoriale pentru 100 tineri NEETs someri cu un nivel de ocupabilitate A ”usor ocupabil”); dezvoltarea profesionala a capitalului uman din regiunea de dezvoltare Centru; dezvoltarea sectorului IMM din regiunea de dezvoltare Centru prin infiintarea a 10 afaceri prin intermediul micro-granturilor puse la dispozitie prin proiect; dezvoltarea competitivitatii societatilor care activeaza la nivelul regiunii de dezvoltare vizate prin angajarea resursei umane calificate prin intermediul prezentului proiect. incurajarea si asistarea dezvoltarii socio-profesionale a utilizatorilor prin facilitarea accesului la furnizori de formare profesionala, centralizarea resurselor de invatare si a documentelor de certificare aferente acestor cursuri, dezvoltarea competetentelor informatice Valoarea totala a proiectului este justificata si fundamentata concret si corect, printr-o analiza din care reiese ca fondurile solicitate pentru finantare sunt corelate cu activitatile si indicatorii propusi. Pentru a demonstra rezonabilitatea costurilor in corelare cu rezultatele urmarite, atasam calculul pentru costul mediu/participant: valoarea bugetului aferent implementarii activitatilor proiectului cu exceptia granturilor (buget total excluzand salariul Managerului de Proiect si cheltuielile indirecte) impartita la numarul total de membri ai grupului tinta. Astfel, costul mediu/participant este 11,236.84 lei pe toata durata proiectului, acesta incluzand participarea la activitatile proiectului destinate GT si beneficierea de activitatile care nu vizeaza in mod direct participarea GT: participarea la evenimentele de informare, recrutare si selectie; participarea la unul din urmatoarele cursuri (program de formare profesionala in domeniul Competentelor Antreprenoriale pentru 280 tineri NEETs someri din grupul tinta al proiectului cu niveluri de ocupabilitate B, C si D, respectiv ”mediu ocupabil”, ”greu ocupabil” si ”foarte greu ocupabil” din regiunea Centru si program de Competente Antreprenoriale pentru 100 tineri NEETs someri cu un nivel de ocupabilitate A ”usor ocupabil” din regiunea Centru) participarea la programul de mediere pe piata muncii pentru 380 de persoane din Grupul Tinta; accesul la servicii de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri pentru 370 tineri NEETs someri din regiunea Centru; finantarea a 10 planuri de afaceri prin oferirea microgranturi de pana la 20.000 euro. accesul la platforma de marketplace formare pentru intreg grupul tinta Tema secundara “Îmbunătățirea accesibilității, a utilizării și a calității tehnologiilor informației și comunicațiilor” este propusa si fundamentata in cadrul schemei de grant, si, mai precis, in cadrul procesului de selectie al planurilor de afaceri. In cadrul acestui proces, va fi criteriu de eligibilitate al planului de afaceri promovarea, prin activitatile derulate, a temei secundara “Îmbunătățirea accesibilității, a utilizării și a calității tehnologiilor informației și comunicațiilor”. Astfel, Solicitantul si Partenerul vizeaza un numar de 10 micro-granturi care, prin planul de afaceri, sa promoveze aceasta tema secundara prin utilizarea a 10% din buget in acest scop. De asemenea, accesul la platforma de marketplace formare profesionala va conduce si ea la promovarea acestei teme secundare, prin faptul ca va digitaliza atat identificarea de furnizori de formare, cat si participarea la cursuri, accesarea resurselor, a diplomelor si certificatelor de absolvire. Astfel, bugetul aferent temei secundare “Îmbunătățirea accesibilității, a utilizării și a calității tehnologiilor informației și comunicațiilor” este de 424,393.80 lei. Aceleasi masuri conduc si la promovarea temei orizontale “Utilizarea TIC și contribuția la dezvoltarea de competențe digitale”: Solicitantul si Partenerul vizeaza un numar de 10 micro-granturi care, prin planul de afaceri, sa utilizeze minimum 10% din buget in scopul promovarii imbunatatirii accesibilității, a utilizării și a calității tehnologiilor informației și comunicațiilor; oferirea accesului, cel putin a celor 380 membri grup tinta, la platforma de marketplace formare, care are ca scop va digitaliza atat identificarea de furnizori de formare, cat si participarea la cursuri, accesarea resurselor, a diplomelor si certificatelor de absolvire. Tema secundara “Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon și eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor” este propusa si fundamentata in cadrul schemei de grant, si, mai precis, in cadrul procesului de selectie al planurilor de afaceri. In cadrul acestui proces, va fi criteriu de eligibilitate al planului de afaceri promovarea, prin activitatile derulate, a acestei teme secundare. Astfel, Solicitantul si Partenerul vizeaza un numar de 10 micro-granturi care, prin planul de afaceri, sa promoveze tema secundara “Sprijinirea tranziției căt re o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon și eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor” prin utilizarea a 10% din buget in acest scop. Astfel, bugetul aferent temei secundare “Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon și eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor” este de 98,990.00 lei. Aceleasi masuri conduc si la promovarea temei orizontale “Dezvoltare durabila”: Solicitantul si Partenerii vizeaza un numar de 10 micro-granturi care, prin planul de afaceri, sa utilizeze minimum 10% din buget in scopul sprijinirii tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon și eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor. Tema secundara “Nediscriminare” este propusa si fundamentata prin includerea, in cadrul metodologiei de selectie a grupului tinta, de prevederi referitoare la egalitatea de sanse si nediscriminare ca principii de baza ale procesului de selectie si prin acordarea unei atentii sporite respectarii principiilor referitoare la egalitatea de sanse in cadrul procesului de selectie a grupului tinta. Important de mentionat este ca se va asigura includerea in Grupul Tinta a cel putin 30% tineri NEETs cu nivelurile de ocupabilitate C și D, respectiv ”greu ocupabil” și ”foarte greu ocupabil”, cel putin 20% tineri NEETs cu domiciliul sau resedința în mediul rural, cel putin 10% tineri de etnie roma, minim 29% tineri NEETs someri de lunga durata). Totodata, aceasta tema este propusa si fundamentata si in cadrul schemei de grant, si, mai precis, in cadrul procesului de selectie al planurilor de afaceri. Astfel, bugetul aferent temei secundare “Nediscriminare” este de 526,078.08 lei si se compune din cheltuielile salariale pentru resursa umana implicata in activitatea de identificare si selectie a GT (SA4.1), precum si in activitatea de selectie a planurilor de afaceri (SA6.1) De asemenea, masurile prezentate mai sus releva si contributia proiectului la tema orizontala a egalitatii de șanse si non-discriminarii. Desi au fost asumate un numar de persoane certificate mai mic decat numarul total de participanti, au fost prevazute subventii pentru toti cursantii. Acest fapt nu este o necorelare, ci are scopul de a promova egalitatea de sanse si de a oferi oportunitatea tuturor cursantilor de a obtine subventii.
Obiectivele specifice
- OS1. Dezvoltarea competentelor profesionale ale membrilor GT prin derularea programului de FPC Competente Antreprenoriale pentru 280 persoane pe o perioada de 16 luni. Pentru indeplinirea acestui obiectiv, vor fi organizate aceste cursuri de formare astfel: Competente Antreprenoriale in regim acreditat ANC la care vor participa 280 persoane din GT (tineri NEETs din grupul țintă al proiectului cu nivelurile de ocupabilitate B, C si D, respectiv ”mediu ocupabil”, ”greu ocupabil” si ”foarte greu ocupabil”). Din totalul de 280 persoane, minim 224 persoane vor primi certificarea finala. Aceasta activitate de formare corespunde cu Activitatea 2 din GSCS (Furnizarea de programe de formare profesională). Rezultate imediate obtinute: 280 persoane participante la cursul de Competente Antreprenoriale, minim 224 diplome acreditate ANC obtinute.
- OS2 – Sustinerea antreprenoriatului si a ocuparii pe cont propriu in randul membrilor GT prin derularea programului de FPC Competente Antreprenoriale pentru 100 persoane pe o perioada de 4 luni, respectiv prin sprijinirea infiintarii si demararii afacerii, monitorizarea implementarii si sustenabilitatii planurilor de afaceri si decontarea de granturi de maxim 20.000 euro pentru 10 persoane din GT pe o perioada de 14 luni. Pentru indeplinirea acestui obiectiv, va fi organizat un curs de formare in domeniul antreprenoriatului la care vor participa 100 persoane din GT (tineri NEETs din GT al proiectului cu nivelul de ocupabilitate A, respectiv ”usor ocupabil”). Din totalul de 100 persoane, minimum 80 persoane vor primi certificarea finala. De asemenea, expertii responsabili de aceasta etapa vor asista persoanele ale caror planuri de afaceri au fost selectate in infiintarea intreprinderilor. De asemenea, acestia vor asigura decontarea subventiilor, precum si monitorizarea implementarii planurilor de afaceri asa cum au fost selectate. In plus, Solicitantul si Partenerii vor monitoriza intreprinderile in perioada de sustenabilitate de 6 luni dupa finalizarea prezentului proiect. Aceasta activitate corespunde cu Activitatea 5 din GSCS (Susținerea antreprenoriatului, inclusiv a ocupării pe cont- propriu). Astfel, formarea antreprenoriala in vederea depunerii de planuri de afaceri in concurs corespunde SA5.1 din GSCS, fiind distincta de cea care corespunde cu A2 din GSCS. Rezultate imediate obtinute: 100 persoane participante la cursul de Competente Antreprenoriale, 80 diplome acreditate ANC obtinute, 10 intreprinderi infiintate si monitorizate; 10 granturi acordate
- OS3 – Integrarea pe piata muncii a 380 de persoane prin participarea la programul de mediere pe piata muncii pe o durata de 17 luni si prin furnizarea de servicii de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri pentru 370 persoane pe o durata de 12 luni. Pentru indeplinirea acestui obiectiv, va fi organizat un program de mediere pe piata muncii la care va participa intregul grup tinta (380 persoane) al prezentului proiect. In cadrul sesiunilor, expertul responsabil va identifica angajatori care sunt interesati de angajarea de personal si vor prezenta pozitiile deschise participantilor (in functie de profilul socio-profesional al acestora), in scopul ocuparii acestora. De asemenea, vor fi furnizate servicii de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri prin intermediul carora beneficiarilor (370 persoane, exluzandu-le pe cele ale caror PA au fost selectate) le vor fi prezentate notiunile de baza si conceptele din domeniul antreprenoriatului. Rezultate imediate obtinute: 380 persoane participante la sesiunile de mediere pe piata muncii, 380 de dosare de mediere pe piata muncii realizate si 370 persoane participante la sesiunile de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri, 370 dosare de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri.
Activitati
Activitate: A.1 – Management proiect, implementare monitorizare şi raportare
S.A.1.1 –Management de proiect, monitorizare și raportare
Activitate: A2 – Organizarea Procedurilor De Achizitii Necesare Procurarii Bunurilor si Serviciilor Necesare Desfasurarii Proiectului Prevazute In Lista Achizitilor
S.A.2.1- Organizarea Procedurilor de achiziții necesare procurării bunurilor și serviciilor necesare desfășurării proiectului
Activitate: A3 – Organizarea Activitatilor de Informare si Publicitate a Proiectului
S.A.3.1 – Informarea si publicitatea proiectului
Activitate: A4- Organizarea si Desfasurarea Procesului de Selectie si Validarea Grupului Tinta
S.A4.1 –Elaborarea și publicarea spre informare a metodologiei de selecție a grupului țintă; Gestionarea dosarelor de grup țintă, motivarea GT
SA4.2 – Organizarea unei campanii de informare si promovare in randul tinerilor in vederea identificarii grupului tinta
Activitate: A. 5 – Derularea programelor de formare profesionala
SA5.1 – Organizarea si desfasurarea programului de formare profesionala in domeniul Competentelor Antreprenoriale, evaluarea cursantilor si certificarea competentelor
SA5.2 – Organizarea si desfasurarea programului de Competente Antreprenoriale, evaluarea cursantilor si certificarea competentelor
Activitate: A6- Organizarea si Desfasurarea Schemei de granturi
SA6.1 – Evaluarea si selectia planurilor de afaceri elaborate de GT
SA6.2 – Sprijin pentru infiintarea intreprinderilor
SA6.3 – Monitorizarea implementarii planurilor de afaceri si acordarea de subventii pentru infiintarea de afaceri
Activitate: A7 – Furnizarea de servicii de sprijin pentru ocupare
SA. 7.1 – Organizarea si derularea programului de mediere
SA. 7.2 – Furnizarea de servicii de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri
Rezultate
1. 1 echipa de proiect angajata, 22 dosare de personal intocmite si arhivate
2. 18 de intalniri de management sustinute
3. 1 Management al livrabilelor implementarii proiectului asigurat
4. 3 planuri realizate: 1 plan de monitorizare, 1 plan de raportare, 1 plan de management al riscurilor,
5. 16 Cereri de rambursare si raportari tehnico-financiare intocmite si transmise
6. 1 plan al achizitiilor de proiect realizat si actualizat permanent
7. 11 proceduri de achizitii derulate
8. materiale publicitate realizate si distribuite (3 rollup-uri, 30 afise A3, 500 flyere, 100 mape, 100 pixuri)
9. 1 Conferinta de lansare organizata
10. promovarea proiectului pe site-ul web al Solicitantului realizata
11. 1 conferinta de finalizare proiect organizata
12. 1 metodologie de selectie a grupului tinta intocmita si diseminata
13. minim 390 de dosare de inscriere ale grupului tinta validate
14. 380 de persoane selectate pentru participarea la activitati in 18 de luni
15. 1 curs Competente Antreprenoriale organizat si derulat pentru 280 persoane
16. 1 program de formare profesionala in domeniul Competentelor Antreprenoriale pentru 100 persoane
17. 10 planuri de afaceri selectate pentru finantare
18. 10 granturi in valoare de maxim 20.000 euro fiecare acordate
19. 10 intreprinderi infiintate
20. 1 program de mediere pe piata muncii organizat si derulat pentru 380 persoane
21. 1 program de furnizare de servicii de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri pentru 370 persoane
22. 1 campanie de informare si promovare in randul tinerilor in vederea identificarii grupului tinta organizata si derulata
20. 1 program de mediere pe piata muncii organizat si derulat pentru 380 persoane
Proceduri si metodologii activitati
SA1.1
PROCEDURA MANAGEMENT SI CONTROL
PROCEDURA MANAGEMENTUL RISCULUI
SA2.1
PROCEDURA ACHIZITII BENEFICIAR
SA3.1
SA4.1
PROCEDURA INSCRIERE, RECRUTARE SI SELECTIE A GRUPULUI TINTA – Varianta 2
PROCEDURA INSCRIERE, RECRUTARE SI SELECTIE A GRUPULUI TINTA – Varianta 1
SA5.1
METODOLOGIE IMPLEMENTARE SA5.1
INSTRUCTIUNI APLICARE METODOLOGIE SA5.1
SA5.2
METODOLOGIE IMPLEMENTARE SA5.2
INSTRUCTIUNI APLICARE METODOLOGIE SA5.2
SA6.1
METODOLOGIE CONCURS PLANURI DE AFACERI
CIRCUIT INFORMATIONAL SI METODA DE LUCRU CONCURS PLANURI DE AFACERI
SA6.2
PLAN DE MASURI INFIINTARE FIRME
METODOLOGIE PREGATIRE DOSARE PREMERGATOARE INCHEIERII DE CONTRACTE SUBVENTIE
SA6.3
PROCEDURA MODIFICARE CONTRACT SUBVENTIE
PROCEDURA IMPLEMENTARE PLANURI DE AFACERI
PROCEDURA DECONTARE CHELTUIELI
SA7.1
PROCEDURA DE LUCRU MEDIERE PE PIATA MUNCII
SA7.2
METODOLOGIE DE PLANIFICARE ȘI IMPLEMENTARE A ACTIVITĂȚII DE CONSULTANȚĂ ÎN DEZVOLTAREA AFACERII