NEETs do it
Contact
ECHIPA DE PROIECT
Manager de proiect: Calin Dorin
Asistent Manager: Paula Hulea
Asistent Manager: Gabriela Chivu
Coordonator Partener:
Expert grup tinta 1: Carmen Groza
Expert grup tinta 2: Simon Elena (P1)
Mediator 1: Ruxandra Sidor (P1)
Coordonator partener: Romana Chioreanu (P2)
Expert coordonator formare: Bianca Draganuta (P2)
Expert formator: Pal Bartha (P2)
Expert consiliere: Lavinia Cosma (P2)
CONTACT
E-mail: calin.dorin@rcgconsulting.ro
Telefon: 0747 503 070
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României
Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului
Scopul proiectului este creșterea ocupării, precum si imbunătățirea nivelului de competențe al tinerilor NEETs șomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistrați la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidența în regiunile Nord-Vest, Centru, Nord-Est si Vest, prin:
– derularea unui curs de formare Competente Antreprenoriale, pentru 290 oameni
– derularea unor programe de mediere pe piata muncii pentru 380 persoane,
– derularea unor programe de consiliere si orientare profesionala pentru 380 persoane
– derularea unor programe de consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri pentru 190 persoane
Obiectivele specifice
OS1. Dezvoltarea competentelor antreprenoriale si socio-profesionale ale membrilor GT prin derularea programului de FPC “Competente Antreprenoriale” pentru 290 persoane pe o perioada de 20 luni, precum si prin utilizarea platformei de e-learning de catre 380 persoane pe o perioada de 24 luni
Pentru indeplinirea acestui obiectiv, va fi organizat cursul de formare acreditat ANC “Competente Antreprenoriale”, la care vor participa 290 persoane din GT (tineri NEETs din grupul țintă al proiectului cu nivelurile de ocupabilitate B, C si D, respectiv ”mediu ocupabil”, ”greu ocupabil” si ”foarte greu ocupabil”), din care minimum 285 persoane vor primi certificarea finala. De asemenea, toti membrii GT vor primi acces la o platforma de e- learning (pusa la dispozitie de P1) pe o durata de 24 de luni, prin care acestia isi vor putea dezvolta competentele socio-profesionale (antreprenoriale, de management, vanzari, negocieri, comunicare, soft skills etc). Aceste deprinderi vor putea fi certificate printr-o diploma prin participarea la o testare online si promovarea acesteia.
OS2 – Cresterea capacitatii de integrare pe piata muncii pentru 380 persoane prin implicarea intr-un program de consiliere si orientare profesionala pe o perioada de 22 luni
Pentru indeplinirea acestui obiectiv, va fi organizat un program de consiliere si orientare profesionala la care va participa intregul grup tinta (380 persoane) al prezentului proiect. Ca urmare a sesiunilor, expertul responsabil va realiza cate un dosar de participant, care va contine profilul socio-profesional al acestuia, identificat in urma discutiilor din cadrul sesiunilor.
OS3 – Integrarea pe piata muncii a 165 de persoane prin participarea la programul de mediere pe piata muncii, respectiv de consultanta pentru infiintare de afaceri pe o durata de 24, respectiv 22 luni
Pentru indeplinirea acestui obiectiv, va fi organizat un program de mediere pe piata muncii la care va participa intregul grup tinta (380 persoane) al prezentului proiect. In cadrul sesiunilor, expertul responsabil va identifica angajatori care sunt interesati de angajarea de personal si vor prezenta pozitiile deschise participantilor (in functie de profilul socio-profesional al acestora), in scopul ocuparii acestora. De asemenea, va fi organizata o activitate de consultanta antreprenoriala, in cadrul careia pariticpantii vor fi informati despre si/sau sustinuti in infiintarea unei afaceri, precum si despre pasii care trebuie urmati pentru obtinerea unei finantari nerambursabile, activitate ce va contine inclusiv sprijin pentru elaborarea unei cereri de finantare.
Activitati
ACTIVITATE: A.1 – MANAGEMENT PROIECT, IMPLEMENTARE MONITORIZARE ŞI RAPORTARE
S.A.1.1 – Constituirea echipei de management şi recrutarea echipei de experţi, respectiv elaborarea procedurilor interne (arhivare, raportare tehnică –financiară, achiziţii)
S.A.1.2 – Organizarea şi derularea de întâlniri lunare a echipei de management (raportare, actualizarea planificării activităţilor şi alocare sarcini)
S.A.1.3 – Asigurarea managementului livrabilelor prin elaborarea, gestionarea, indosarierea si arhivarea documentelor tehnice suport întocmite pe toata durata de implementare a proiectului
S.A.1.4 – Elaborarea unui plan de raportare lunara, a unui plan de monitorizare a activitatilor si a unui plan de management al riscurilor
S.A.1.5 – Realizarea raportarilor tehnicofinanciare si depunerea cererilor de rambursare
Activitate: A2 – Organizarea Procedurilor De Achizitii Necesare Procurarii Bunurilor si Serviciilor Necesare Desfasurarii Proiectului Prevazute In Lista Achizitilor
S.A.2.1- Planificarea si actualizarea procedurilor de achizitii necesare procurarii bunurilor si a serviciilor necesare desfasurarii proiectului.
S.A.2.2 – Achizitionarea bunurilor si serviciilor necesare implementarii proiectului
Activitate: A3 – Organizarea Activitatilor de Informare si Publicitate a Proiectului
S.A.3.1–Realizarea si distribuirea materialelor publicitare in vederea asigurarii vizibilitatii proiectului
S.A. 3.2 – Organizarea si sustinerea unei conferinte de lansare a proiectului
SS.A 3.4 – Organizarea si sustinerea unei conferinte de finalizare a proiectului
Activitate: A4- Organizarea si Desfasurarea Procesului de Selectie si Validarea Grupului Tinta
S.A4.1 – Elaborarea și publicarea spre informare a metodologiei de selecție a grupului țintă. Selectarea grupului țintă; Gestionarea dosarelor de grup țintă, motivarea GT
Activitate: A5 – Derularea programelor de formare profesională
S.A 5.1 Organizarea și derularea programului de formare în domeniul Competențelor Antreprenoriale
Activitate: A6 – Furnizarea serviciilor pentru stimularea ocupării
S.A.6.1– Organizarea și derularea programului de mediere pe piața muncii
S.A.6.2 – Organizarea și derularea programului de consiliere și orientare profesională
S.A. 6.3 – Organizarea și derularea programului de consultanță pentru dezvoltarea unei afaceri
REZULTATE
Prin prezentul proiect se urmareste obtinerea urmatoarelor rezultate:
– 290 persoane participante la cursul de FPC “Competente Antreprenoriale”, din care minimum 285 persoane ceritificate;
– 380 persoane beneficiare de accesul la platforma de e-learning
– 380 persoane beneficiare de serviciile de mediere pe piata muncii, 380 dosare de mediere elaborate; 380 abonamente la platforma de elearning
distribuite
– 380 persoane beneficiare de serviciile de consiliere si orientare profesionala, 380 dosare de consiliere elaborate
– 190 persoane beneficiare de consultanta pentru infiintarea de afaceri, 190 cereri de finantare elaborate, 190 intreprinderi infiintate