NEETS DO IT
Contact
ECHIPA DE PROIECT
Manager de proiect: Calin Dorin
Asistent Manager: Paula Hulea
Asistent Manager: Gabriela Chivu
CONTACT
E-mail: calin.dorin@rcgconsulting.ro
Telefon: 0747 503 070
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României
THE BETTER MAKING ORGANIZATION (Lider parteneriat)
Asociatia “the BetterMaking organization” este o organizatie non-guvernamentala infiintata in anul 2017, facand parte dintr-o retea internationala de organizatii cu acelasi nume din tari precum Austria, Germania, Ungaria, Marea Britanie si Serbia. Printre scopurile organizatiei se numara promovarea implicarii sociale si comunitare a tinerilor, a antreprenpriatului social, precum si dezvoltarea socio-profesionala a acestora. In acest sens, organizatia a participat, in calitate de partener, la implementarea a 2 proiecte Erasmus+ internationale: „Different Perspectives – Participatory Photography for Community Building” si “The Butterfly Effect”. Ultimul dintre ele este in mod special relevant pentru a demonstra capacitatea tehnica a asociatiei, deoarece a avut ca subiecte dezvoltarea de parteneriate internationale intre organizatii si a presupus inclusiv derularea un atelier de consiliere pentru elaborarea de cereri de finantare si implementarea de proiecte cu finantare nerambursabila.
Valoarea adaugata adusa de Asociatia The Better Making Organization (Lider) in ceea ce priveste utilizarea eficienta a fondurilor este data de:
Experienta in derularea, implementarea si gestionarea de proiecte cu finantare nerambursabila
Experienta anterioara in desfasurarea de activitati de asigurare a managementului, organizarea si desfasurarea procesului de selectie si validare a grupului tinta, monitorizare a implementarii, intocmire de rapoarte de activitate, derulare procedee de achizitii etc.;
Capacitatea administrativa: Liderul detine resurse materiale aferente activitatilor ce vor fi derulate in cadrul prezentului proiect, acestea vor fi puse la dispozitie in acest sens (spatiu de lucru pentru birouri, spatiu de derulare a activitatilor, mobilier etc.)
Capacitatea ridicata a Liderului de asumare a sustenabilitatii proiectului.
RCG CONSULTING GROUP (Partener 1)
RCG CONSULTING GROUP SRL propune servicii complete de consultanta, elaborarea cererilor de finantare, managementul proiectelor in vederea sprijinirii mediului de afaceri in accesarea finantarilor nerambursabile. RCG CONSULTING GROUPSRL a reusit sa-si indeplineasca misiunea de a facilita atragerea fondurilor europene in mediul public si privat, urban sau rural, prin furnizarea de solutii inteligente ce au asigurat gradul de maturitate al proiectelor propuse spre finantare. In prezent are capacitatea de a elabora cereri de finantare in orice domeniu, atat in beneficiul firmelor cat si pentru autoritati publice locale si organizatii non-guvernamentale. Pe parcurs a dezvoltat servicii complementare noi, in vederea sprijinirii mai eficiente a clientilor: consultanta pentru achizitii publice, formare profesionala, promovare. Partenerul detine experienta vasta in managementul proiectelor, elaborand si implementand pana in prezent peste 500 de proiecte, fapt care faciliteaza gestionarea proiectului de fata, “NEETs do it”.
RCG CONSULTING GROUP detine experienta si in prestarea de servicii privind consilierea si orientarea profesionala, si mai ales in accesarea de fonduri europene, fiind Partener 1 in proiectul „NEETs do it” Contract POSDRU/164/2.3/S/150796. Scopul proiectului este creșterea ocupării, precum si imbunătățirea nivelului de competențe al tinerilor NEETs șomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistrați la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidența în regiunile Nord-Vest, Centru, Nord-Est si Vest.
Valoarea adaugata adusa de RCG CONSULTING GROUP SRL (P1) in ceea ce priveste utilizarea eficienta a fondurilor este data de: Experienta in derularea, implementarea si gestionarea a 7 proiecte cu finantare nerambursabila in ultimii 3 ani, in care a desfasurat activitati de asigurare a managementului, organizarea si desfasurarea procesului de selectie si validare a grupului tinta, monitorizare a implementarii, intocmire de rapoarte de activitate, derulare procedee de achizitii, formare, stagii de practica, accesare fonduri nerambursabile etc.);
Capacitatea administrativa: avand numar de aproximativ 40 angajati cu experienta in domeniu, fiind implicati in implementarea si monitorizarea de proiecte cu finantare nerambursabila; detine resurse materiale aferente activitatilor ce vor fi derulate in cadrul prezentului proiect, acestea vor fi puse la dispozitie in acest sens (spatiu de lucru pentru birouri, spatiu de derulare activitatiloe, mobilier etc.)
Capacitatea ridicata de asumare a sustenabilitatii proiectului.
World Vision Romania (Partener 2)
Fundația World Vision (Partener 2) este o organizație non-guvernamentală globală prezentă în aproape 100 de țări la nivel mondial, care își dedică activitatea bunăstării copilului. Credem că fiecare copil, indiferent de contextul social sau cultural din care provine, are dreptul la șanse egale de dezvoltare într-un mediu sigur și sănătos. Suntem în permanență prezenți în comunitățile vulnerabile în care activăm, pentru a identifica nevoile actuale ale celor mai vulnerabili copii. Aceste nevoi își găsesc ulterior soluțiile în programele pe termen lung pe care le derulăm, cu accent pe educație, protecția și participarea copilului, dezvoltare economică rurală și sănătate. Activăm în România de peste 30 de ani, fiind cea mai mare organizație din țară prezentă în mediul rural. Peste 24.000 de copii din județele Iași, Vaslui, Ialomița, Vâlcea, Dolj și Cluj sunt susținuți în prezent prin programele noastre.
Interventii relevante in domeniul educatiei:
– Parteneriate locale de crestere a calitatii educatiei – imbunatatirea infrastructurii scolare (dotare biblioteci si laboratoare, apa curenta in scoli si gradinite), participarea activa a parintilor si sustinerea pregatirii continue a cadrelor didactice (cursuri de predare interactiva, scriere de proiecte, schimburi de experienta)
– Cluburile copiilor – centre locale de educatie non-formala pentru 4.413 copii, care organizeaza activitati de arta, educatie ecologica, proiecte de implicare comunitara si educatie crestina
– Cercetare si advocacy – proiecte pilot de educatie care au fundamentat cercetari ca ”Scoala – inima comunitatii”, ”Dialog pentru calitatea educatiei – scoala vazuta prin ochii elevilor si parintilor”, etc.
– 3 proiecte Alege Scoala (aug 2009 – nov 2015) au avut ca obiect reducerea abandonului scolar si au avut un grup tinta de peste 34.000 de copii aflati in situatie de risc.
– „Elevul E.D.I” – consilierea, orientarea si motivarea a 800 de elevi, in ceea ce priveste alegerea carierei, traseului profesional.
– ”Vreau in clasa a noua” – prin care elevii din mediul rural sunt incurajati sa mearga la liceu prin oferirea unei burse lunare, activitati de dezvoltare personala, consiliere si sprijin individual, acces la tabere de vara. Peste 620 de elevi au fost sprijiniti.
– ”Made în Rural” (MAR 2014-DEC 2015) – pe langa formare si mediere profesionala, a fost organizat un concurs al celor mai bune idei de afaceri, prin intermediul caruia au primit finantare în valoare de 10.000,00 lei, un nr. de 188 persoane din grupul tinta, care ulterior au demarat implementarea planului de afaceri, fiind angajate 375 persoane