Stagii de practica pentru elevii din regiunea Nord-Vest in domeniul turismului si alimentatiei | Cod SMIS: 131807
ECHIPA DE PROIECT
RCG Consulting Group
str. Ion Andreescu nr 1, 400306 Cluj- Napoca, jud. Cluj, office@rcgconsulting.ro
Persoana de contact: Radu RUJAN Tel +0742942168 / radurujan.rcg @ gmail . com
ASSOC Baia Mare
Strada Lascăr Pană , nr. 3, 430204 Baia Mare, jud Maramureș, assoc@assoc.ro
Persoana de contact: Olimpia ZAHAN Tel +0744970254 / olimpia.zahan @ assoc . ro
Pentru mai multe informatii despre proiect, avem rugamintea sa completati formularul de mai jos.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României
Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului
Cresterea participarii elevilor din invatamantul secundar superior si tertiar non-universitar din regiunea Nord-Vest la programe de invatare la locul de munca si dezvoltarea deprinderilor socio-profesionale prin organizarea de stagii de practica, consiliere si orientare profesionala pentru 185 de elevi din unitatile de invatamant cu profil de turism si alimentatie.
Prin proiect sprijinim participarea elevilor din învățământul secundar superior și terțiar non-universitar din regiunea Nord-Vest la programe de învățare practică la locul de muncă, în domeniul turism și alimentație, concomitent cu activități de orientare și consiliere profesională a acestora.
• Venim în sprijinul școlilor prin medierea legăturii cu angajatorii și diversificarea programelor educaționale și consiliere centrate pe elev;
• Susținem angajatorii prin gestionarea procedurilor formale birocratice prevăzute de legea practicii, delegând în acest sens personal/tutori care să asiste partenerii de practică în desfășurarea sarcinilor specifice;
• Oferim sprijin elevilor pentru participarea la programele de practică, sub forme de burse/premii și facilităm plasarea acestora pe piața muncii;
Proiectul va contribui la dezvoltarea parteneriatului scoala – agent economic, valorificand experienta anterioara a solicitantului si initiind noi relatii de cooperare pentru formare profesionala initiala:
– Proiectul va asigura consolidarea perteneriatelor existente intre scoli si agenti economici (parteneri de practica) incurajand prin activitatile propuse continuarea acestor parteneriate
– Proiectul va asigura formarea de noi parteneriate scoala-agenti economici asigurand cadrul necesar pentru indeplinirea acestui deziderat.
Misiunea noastră:
Să contribuim la îmbunătățirea învățământului și la adaptarea acestuia la dinamica mediului de afaceri și evoluția pieței muncii.
Prezentul proiect sustine crearea de parteneriate pe termen lung intre unitatile de invatamant vizate prin proiect si firme din domeniul turismului si alimentatiei (Solicitantul si Partenerul) in scopul dezvoltarii competentelor profesionale si a consolidarii cunostintelor teoretice dobandite de elevi in cadrul unitatilor de invatamant vizate prin proiect. Asigurarea sustenabilitatii pe termen mediu si lung in raport cu parteneriatele incheiate in perioada de implementare a proiectului, va contribui in mod direct la cresterea numarului absolventilor de invatamant secundar superior si tertiar non-universitar care isi gasesc un loc de munca ca urmare a accesului la activitati de invatare la un potential loc de munca.
Activitatile de consiliere si orientare in cariera organizate in cadrul proiectului prin colaborarea constructiva cu partenerul, reprezinta, alaturi de stagiile de practica, o componenta esentiala in cresterea capacitatii de angajabilitate pe piata muncii in randul elevilor din domeniul turism si alimentatie. Consilierea profesionala va fi destinata celor 185 de elevi selectati in grupul tinta, intrucat prin aceasta consiliere si orientare profesionala se urmareste conturarea unui profil profesional si personal pentru fiecare elev inclus in grupul tinta, in scopul facilitarii tranzitiei de la educatie la o viata activa. Identificarea pentru fiecare elev a profilului personal, identificarea abilitatilor si a nivelului de incredere in sine, respectiv formarea elevilor in ceea ce priveste intocmirea unui CV si modul de prezentare la un interviu, reprezinta premise necesare ce se doresc a fi dezvoltate pentru o mai buna insertie a elevilor pe piata muncii, dupa absolvirea studiilor. Prin programul de consiliere profesionala, se va urmari autocunoasterea fiecarui elev beneficiar in vederea constientizarii capacitatilor si a abilitatilor proprii, conturarii rutei profesionale potrivite in acord cu aptitudinile, valorile, interesele si aspiratiile sale; identificarea competentelor necesare pentru obtinerea carierei dorite (competente profesionale specifice si competente transversale); dezvoltarea increderii in fortele proprii si cunoasterea mai bine a propriilor abilitati profesionale. Astfel, se urmareste identificarea afinitatii elevului cu particularitatile diferitelor specializari pe care le studiaza si autodefinirea cu una/ mai multe dintre aceste specializari in raport cu propriile interese/afinitati/valori. In acest demers, testarea psihologica si orientarea profesionala pot fi resurse semnificative, alaturi de informatiile si discutiile purtate cu consilierul specializat. Consilierea profesionala urmareste sa-l determine pe elev sa fie coparticipant la propriul destin, prin informare, educare, autoinformare, autoorientare, capabil de a face alegeri educational-profesionale rationale, justificate si motivante.
Consilierea profesionala va produce o imbunatatire a nivelului de autocunoastere a fiecarui elev si de identificare a traseului profesional in functie de rezultatele obtinute. La acest moment al proiectarii planului de actiune, sunt anticipate urmatoarele efecte pe termen scurt si lung (economice, sociale si educationale) potential generate prin implementarea proiectului:
1. Definirea directiilor de actiune in raport cu parcursul profesional ce se doreste a fi urmat dupa absolvire de catre fiecare elev inclus in grupul tinta (educational, termen scurt)
2. Insusirea conceptelor intr-un ritm mai rapid prin implicarea activa in procesul de invatare (stagii de practica) comparativ cu situatia in care ar fi participat doar pasiv la procesul educational (educational, termen scurt);
3. Maximizarea ratei de retentie a informatiilor pentru elevi prin imbinarea experientei teoretice cu experienta reala-practica;
4. Cresterea veniturilor pentru persoanele care detin calificari/experiente suplimentare (stagii de practica, internship-uri) comparativ cu restul populatiei care detine doar studiile superioare/medii (economic, termen lung);
5. Cresterea ratei angajabilitatii direct proportional cu numarul tinerilor care detin atat cunostinte teoretice, cat si abilitati practice in domeniul studiat (termen mediu –lung, economic si educational);
6. Reducerea ratei somajului in randul tinerilor absolventi la nivelul regiunii Nord-Vest, respectiv cresterea angajabilitatii ca raport al unitatilor de invatamant de profil turism-alimentatie implicate (termen mediu –lung, economic);
7. Cresterea economica si a bunastarii sociale a populatiei de la nivelul regiunii Nord-Vest (termen mediu – lung, economic –social); Reducerea procesului alocat pregatirii la locul de munca a elevilor care absolva o forma de invatamant, stagiile de practica si orientarea in cariera, respectiv cea profesionala determinand recrutarea de personal calificat, constient privind directia de dezvoltare profesionala si mai pregatit pentru piata muncii;
8. Acoperirea temporara a deficitului de personal in activitatile specifice ale organismelor private – gazda;
9 Armonizarea cerintelor educationale ale stagiului de practica cu realitatea economica din cadrul organizatiilor, prin incheierea unor parteneriate si intermedierea cu ajutorul tutorilor a comunicarii intre cele doua entitati: unitatea de invatamant din domeniul turismului si alimentatiei si compania-partener de practica.
Obiectivele specifice
OS1 – Cresterea capacitatii de integrare pe piata muncii pentru 185 de elevi prin implicarea intr-un program de consiliere si orientare profesionala, respectiv intr-un program de sensibilizare-informare privind nediscriminarea si egalitatea de sanse pe piata muncii
OS2 – Facilitarea tranzitiei de la educatie la piata muncii prin implicarea a 185 de elevi intr-un program de practica dezvoltat prin proiect
OS3 – Dezvoltarea cooperarii intre unitatile de invatamant cu profil de turism si alimentatie si firme private din domeniu si dezvoltarea deprinderilor elevilor prin dezvoltarea unei platforme online cu 3 module
Activitati
Activitate: A.1 – Management proiect, implementare monitorizare şi raportare
Activitate: A2 – Organizarea Procedurilor De Achizitii Necesare Procurarii Bunurilor si Serviciilor Necesare Desfasurarii Proiectului Prevazute In Lista Achizitilor
Activitate: A3 – Organizarea Activitatilor de Informare si Publicitate a Proiectului
Activitate: A4- Organizarea si Desfasurarea Procesului de Selectie si Validarea Grupului Tinta
Activitate: A5. Furnizare servicii de consiliere si orientare profesionala pentru elevi
Activitate: A6 – Furnizarea de Servicii de Stagii de Practica
Rezultate
1 echipa de proiect angajată, 8 dosare de personal întocmite și arhivate
24 de întâlniri de management susținute
1 Management al livrabilelor implementării proiectului asigurat
3 planuri realizate: 1 plan de monitorizare, 1 plan de raportare,1 plan de management al riscurilor
8 Cereri de rambursare si raportări tehnico-financiare întocmite și transmise
1 plan al achizițiilor de proiect realizat și actualizat permanent
12 proceduri de achiziții derulate
Materiale publicitate realizate si distribuite (3 rollup-uri, 30 afise A3, 500 flyere, 100 mape, 100 pixuri)
1 Conferință de lansare organizată
Promovarea proiectului pe site-ul web al Liderului realizată
1 Conferință de finalizare proiect organizată
1 metodologie de selecție a grupului țintă întocmită și diseminată
185 de dosare de înscriere ale grupului țintă validate
185 de persoane selectate pentru participarea la activități în 20 de luni
185 de persoane din grupul țintă care au participat la activitatea de orientare și consiliere profesională, 185 de teste individuale de evaluare psihoprofesională aplicate, 185 de dosare individuale de informare și consiliere profesională realizate
185 de persoane din grupul țintă care au participat la sesiuni de sensibilizare cu privire la egalitatea de șanse și nediscriminare
1 platformă cu 3 module funcțională
1 procedură de organizare a stagiilor de practică întocmită și diseminată
2 calendare de desfășurare a practicii studențești
185 stagii de practică individuale susținute la două locații de practică, 54 premii a cate 600 de lei oferite
185 de dosare de practică întocmite, 185 de evaluări efectuate finalizate cu acordarea de credite de școlarizare