OS1 – Creșterea capacității de integrare pe piața muncii pentru 185 de elevi prin implicarea într-un program de consiliere și orientare profesională, respectiv într-un program de sensibilizare-informare privind nediscriminarea și egalitatea de șanse pe piața muncii pe o perioadă de 17 luni
Programul de consiliere profesională va constitui o tehnică care va susține abordarea individualizată a beneficiarilor grupului țintă și va stabili activarea acestora. Programul de orientare și consiliere profesională va avea în vedere abordarea eficientă a situațiilor dificile precum: neidentificarea unui parcurs profesional ca urmare a necunoașterii propriilor competențe/abilități; scepticismul privind reușita; pasivitatea în raport cu propriul viitor profesional etc. Activitatea de orientare și consiliere profesională constituie un ansamblu de servicii acordate persoanelor selectate din grupul țintă care au ca scop:
a) furnizarea de informații privind piața muncii și evoluția ocupațiilor;
b) evaluarea și autoevaluarea personalității în vederea orientării profesionale;
c) dezvoltarea abilității și încrederii în sine a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, în vederea luării de către acestea a deciziei privind propria carieră;
d) instruirea în metode și tehnici de căutare a unui loc de muncă.
În ceea ce privește sesiunile de sensibilizare – informare asupra principiului nediscriminării și a principiului egalității de șanse, se urmărește o integrare cât mai completă a viitorilor absolvenți pe piața muncii. În ceea ce privește persoanele predispuse la discriminare, sensibilizarea elevilor în calitate de viitori angajați are rolul de a dezvolta un comportament adecvat pe piața muncii în raport cu aceștia.
OS2 – Facilitarea tranziției de la educație la piața muncii prin implicarea a 185 de elevi într-un program de practică dezvoltat prin proiect pe o perioadă de 19 luni
Atingerea prezentului obiectiv se va materializa prin realizarea a 185 de stagii de practică, destinate celor 185 de elevi din învățământul secundar superior și terțiar non-universitar, domeniul turism și alimentație. Realizarea acestui obiectiv va contribui la dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale elevilor cu scopul creșterii șanselor de ocupare în domeniul educațional parcurs și a integrării cu succes a acestora pe piața muncii. Astfel, procesul de tranziție de la școală la viața activă (profesională) va fi facilitat tocmai prin trecerea de la pregătirea exclusiv teoretică oferită în sistemul de învățământ la dobândirea de competențe practice prin învățarea la locul de muncă în domeniul turismului și alimentației. Experiența obținută în cadrul stagiilor va determina creșterea gradului de adaptabilitate la condițiile unui loc de muncă. De altfel, experiența dobândită prin învățarea la locul de muncă va constitui un avantaj în procesul de inserare pe piața muncii. Realizarea acestui obiectiv va sprijini obținerea rezultatului imediat – 185 de stagii organizate.
OS3 – Dezvoltarea cooperării între unitățile de învățământ cu profil de turism și alimentație și firme private din domeniu și dezvoltarea deprinderilor elevilor prin dezvoltarea unei platforme online cu 3 module pe o perioadă de 20 de luni.
Platforma online realizată și susținută prin proiect are rolul de a sprijini elevii din GT prin creșterea angajabilității, ca urmare a utilizării celor 3 module.
Primul modul va avea în vedere dezvoltarea comunicării între mediul privat și cel educațional (elevi/unități de învățământ) în ceea ce privește organizarea stagiilor de practică, corelând oferta cu cererea, precum și nevoia de personal calificat în domeniul turismului și alimentației cu nevoia elevilor de a participa la stagii de învățare la locul de muncă (atât ca parte a curriculumului școlar, cât și ca modalitate de dezvoltare a deprinderilor profesionale).
Al 2-lea modul va avea în vedere dezvoltarea socio-profesională a elevilor din GT prin furnizarea de resurse online de tipul cursurilor, oferind atât posibilități de învățare de soft skills, cât și deprinderi specifice domeniului de activitate vizat (turism și alimentație). Acest modul va oferi și mijloace de testare a deprinderilor acumulate.
Al 3-lea modul vizează susținerea inițiativelor antreprenoriale ale elevilor din GT prin punerea la dispoziție de resurse informaționale cu privire la deschiderea și dezvoltarea unei afaceri, suport oferit de persoane cu experiență și cunoștințe în domeniul antreprenoriatului și mijloace de testare a ideii prin intermediul unor instrumente interactive.
Îndeplinirea acestui obiectiv va facilita apariția de programe de învățare la locul de muncă și va suplimenta cunoștințele dobândite prin practică cu noțiuni specifice domeniului de activitate, precum și mijloace de verificare a acestora.